Meer zichtbaarheid in Google dankzij dit simpele trucje

Meer zichtbaarheid in Google dankzij dit simpele trucje
Profile picture for user Danielle
Geschreven door Danielle op 29 augustus 2017

Meer zichtbaarheid in Google dankzij dit simpele trucje

Google is onmisbaar in je digitale marketing strategie: het is de manier bij uitstek om gevonden te worden door consumenten die op zoek zijn naar jouw product of service. Benieuwd hoe je je zichtbaarheid in Google snel kan verhogen? Maak kennis met Google Posts!

Google Posts werd pas vorige maand gelanceerd. Deze nieuwe functie binnen Google laat lokale bedrijven toe om bedrijfsupdates en evenementen rechtstreeks in de zoekresultaten te tonen. Dat ziet er zo uit:

Google Posts
Google Posts: desktop
Google Posts
Google Posts: smartphone

Waarom moet ik beginnen met Google Posts?

Google Posts biedt een slimme manier om meer visibiliteit voor je bedrijf te genereren en om mensen aan te zetten om een kijkje te nemen naar je producten/diensten.

  • Verhoog de zichtbaarheid van je bedrijf
  • Zet je producten extra in de kijker
  • Kondig je evenementen aan
  • Bied promoties/kortingen aan
  • Breng belangrijke berichten/updates onder de aandacht
  • Zet mensen aan tot actie met specifieke call-to-actions

Hoe stel ik Google Posts in?

Overtuigd? Volg dan hier stap voor stap wat je moet doen om zelf je eerste Google Post in te stellen. Merk op dat je enkel gebruik kan maken van Google Posts als je eigenaar bent van een bedrijf met een fysieke locatie.

1. Log in bij je Google Mijn Bedrijf account

Je kan enkel gebruik maken van Google Posts als je een account hebt op Google Mijn Bedrijf. Nog geen account? Maak er dan snel één aan via https://www.google.be/business/.

2. Ga naar ‘Berichten

Je vindt de tab ‘Berichten’ in het menu aan de linkerkant.

Google Posts

3. Klik op ‘Schrijf je post’ en maak je post op

Nadat je op ‘Schrijf je post’ hebt geklikt, zal er een klein dialoogvenster openen. Hier kan je een foto, een tekst en een knop toevoegen. Je kan er ook voor kiezen om van je post een evenement te maken.

Google Posts

4. Controleer en publiceer je post

Als je klaar bent met het opmaken van je post, kan je bovenaan rechts klikken op ‘Voorbeeld’. Dan krijg je een voorbeeld te zien van hoe je post eruit zal zien. Ben je tevreden over je post? Klik dan op ‘Publiceren’. Hou in je achterhoofd dat het enkele minuten kan duren voordat je post vertoond wordt.

Het is daarnaast ook goed om weten dat elke post na 7 dagen verwijderd wordt.

Tips & Tricks

  • Voeg altijd een call-to-action knop toe: zo zet je mensen aan tot interactie met je website. Je hebt keuze uit verschillende knoppen:
    • Meer informatie
    • Reserveren
    • Registreren
    • Bestellen
    • Bekijk aanbod
  • Plaats elke week een nieuwe post. Posts worden immers verwijderd na 7 dagen.
  • Voeg UTM parameters toe aan de links in je Google Posts. (Wat het is en hoe je ze toevoegt, ontdek je hier.)
  • Hou je tekst kort en to the point. Schrijf wervende, overtuigende teksten.
  • Heb je een foutje gemaakt in een post? Geen zorgen! Als je terug gaat naar het overzicht van je berichten in Google Mijn Bedrijf kan je op je bericht klikken. Dan krijg je een dialoogvenster met de optie om het bericht te bewerken.
Google Posts
  • Volg je statistieken op. Als je in het overzicht op een bepaalde post klikt, krijg je een samenvatting van de prestaties van die post (o.a. engagement, aantal klikken en aantal weergaven).