Crossfit Super 7

CrossFit Super7:
van
0 naar 170 leden in 6 maanden tijd

Een nieuwe zaak opstarten is altijd spannend. Super7 kwam naar Vector BROSS met de vraag om hen digitaal te ondersteunen bij de lancering. Ontdek hoe een omvattende strategie en een concreet plan hielpen bij het werven van 170 nieuwe leden.


Jong & gedreven

Super7 is een CrossFit centrum in Aarschot dat de deuren opende in mei 2018. Drijvende kracht achter Super7 is een jong team van sportievelingen met een passie voor CrossFit en een grote ondernemingszin. 

De naam Super7 is een verwijzing naar de zeven bekendste diersoorten van Afrika. Deze dieren zijn allemaal sterk, maar toch onderling verschillend. Ze komen elk tot hun recht op hun eigen manier, een principe dat ook binnen CrossFit naar voren komt. Elke sporter is welkom om zijn/haar eigen sterktes verder te ontwikkelen.

Ambitieuze start-up

Vector BROSS was vanaf het begin betrokken bij dit nieuwe project. Enkele maanden voor de opening kwam het team naar ons met de vraag om hen te ondersteunen bij hun lancering. De hoofddoelstelling was om op korte tijd zoveel mogelijk mensen te bereiken en naamsbekendheid te genereren. Concreet wilden ze minstens 100 leden aanwerven binnen 3 maanden na de opening.

Alles begint met een degelijke basis

In situaties als deze is het belangrijk om te beginnen met het uittekenen van een duidelijke digitale strategie. Je hebt een omvattende strategie nodig als leidraad om te vermijden dat je communicatie alle kanten uitgaat zonder resultaat te behalen.

In eerste instantie organiseerden we een brainstormsessie om meer te weten te komen over Super7. Tijdens zo’n gesprek stellen we gerichte vragen om de klant beter te leren kennen. Daarnaast denken we samen na over hun doelstellingen, de manier waarop ze willen communiceren, hun doelgroepen en de sterktes van hun zaak. Op die manier tekenen we de krijtlijnen voor een digitale strategie.

Met de input die we verzamelden, stelden we vervolgens een digitaal canvas op. Dit canvas weerspiegelt de identiteit van je zaak. Het is de perfecte leidraad om naar terug te grijpen bij het opstellen van communicatieboodschappen of het selecteren van digitale marketingkanalen. We stelden ook een concreet plan van aanpak voor, met specifieke to do’s en handige tips per digitaal kanaal. Met deze tools in de hand was Super7 helemaal klaar om zelf hun digitale marketing op te starten.

Vector BROSS gets it done for you and makes sure you're good to fly solo afterwards. Ze hebben de kennis en doen het in jouw plaats, maar ze zorgen tegelijk voor de opleiding en tips om zelf verder aan de slag te gaan.
Nele Vanheers, Super7

Ready, set, go!

Al snel was duidelijk dat Facebook één van de belangrijkste kanalen zou zijn. Om het maximum uit de Facebookpagina te halen, werkten we samen met de klant een lanceringscampagne uit. De doelstelling van deze campagne was om naamsbekendheid te verwerven en spanning op te bouwen. We kozen bewust om een wedstrijd op te starten om aandacht te trekken en een viraal effect te creëren. En niet zonder succes: de wedstrijd bereikte meer dan 10.000 mensen en verzamelde meer dan 200 likes, reacties & shares.

Het team van Super7 nam nadien het beheer van de Facebookpagina volledig op zich. Ook volgens ons is dit steeds de beste optie. Op die manier kan je een betekenisvolle band opbouwen met je volgers en een blik achter de schermen geven. Om hen toch nog ondersteuning te bieden, nodigden we hen uit op ons kantoor voor een persoonlijke Facebook training. Tijdens deze sessie reikten we hen extra tips aan en kregen ze de kans om vragen en problemen voor te leggen.

Ondertussen zijn we enkele maanden verder. De lancering van Super7 bleek een groot succes. De doelstelling werd ruimschoots behaald: na 6 maanden zitten ze nu aan 170 leden en daar komen er ongetwijfeld nog meer bij. Het concept is zelfs zo succesvol dat er al een tweede CrossFit geopend werd in Leuven. 

Hun pagina op Facebook behaalde ondertussen meer dan 640 volgers. Zelf zijn ze zeer tevreden over hun Facebookstrategie. “Door onze gratis proeflessen te promoten op Facebook hebben we veel nieuwe leden kunnen aantrekken. Ook de wedstrijden en giveaways hebben hun steentje bijgedragen: je merkt dat het bereik bij zulke posts aanzienlijk hoger ligt.”. 

Let's talk

Kom eens praten met Steven over je online aanpak en ontdek hoe jij digitaal kan scoren.