Vector BROSS

De online make-over van Vector BROSS:
“Dit plaatje moest perfect kloppen”

In 2018 maakten we bij Vector BROSS een prioriteit van de vernieuwing van onze eigen website & huisstijl. Geen makkelijk karwei, zo bleek. Toch kijkt ons team vandaag bijzonder trots terug op een succesvol traject. Benieuwd welke weg we afgelegd hebben?


De rollen omgedraaid

De vernieuwing van onze eigen website en huisstijl beloofde van meet af aan een uniek project te worden. Waar we normaal gezien enkel adviseren en uitvoeren, waren we deze keer ook de beslissende partij. Voor één keer was ons team zelf de klant. Het voordeel daarbij was dat iedereen snel begreep wat er verwacht werd. Door onze krachten te bundelen, was er een goede wisselwerking tussen het ontwerp en de inhoud. Daarnaast was het een leerrijke ervaring om eens in de schoenen van een klant te staan. 

Frisse & doordachte stijl

Onze huisstijl namen we als eerste onder handen. De nieuwe stijl moest uitstralen waar Vector BROSS voor staat. We bleven bewust trouw aan het oude logo, maar brachten er dynamiek in met nieuwe kleuren en vormen. 

Qua kleuren werd er gekozen voor frisse blauw- en groentinten. Dit kleurenpalet roept gevoelens op van tevredenheid, vertrouwen en expertise. Als je kijkt naar de vormen, dan zie je dat het logo bestaat uit drie cirkels die samenvloeien. Zij staan symbool voor de diensten die we aanbieden: Digitale Strategie, Digitale Marketing en Webdesign & Ontwikkeling. De cirkels staan niet op zichzelf maar overlappen grotendeels, en dat is een bewuste keuze.  Een sterke website alleen is niet meer voldoende vandaag, de juiste digitale marketing acties ondernemen om bezoekers aan te trekken is eveneens van groot belang. Zo willen wij jou online laten scoren!

Een nieuwe website: “de lat lag hoog”

Als je als webdesign bureau een nieuwe website ontwikkelt voor jezelf, dan weet je dat het 100% in orde moet zijn. Toch beten webdesigners Robbe & Dimmie zich met plezier vast in deze uitdaging. 

Het kersverse logo bleek al snel heel dankbaar om verder mee aan de slag te gaan. We selecteerden vier kleuren uit het logo als hoofdkleuren voor de website. Ook de cirkels uit het logo lieten we op verschillende plekken terugkomen.

We hadden vanaf het begin voldoende ruimte om creatief te zijn. Er waren wel wat voorbeelden ter inspiratie, maar het enige concrete vertrekpunt was het nieuwe logo. Van daaruit zijn we zelf gaan experimenteren.
Steven Deleus

Gaandeweg werden verschillende stijlelementen zoals knoppen en titelstijlen uitgewerkt en samengevoegd tot een stijloverzicht. De elementen uit het stijloverzicht werden vervolgens gecombineerd tot voorbeeldpagina’s die aan het hele team voorgelegd werden. Telkens keken we kritisch naar elkaars werk en gaven we mekaar feedback. Op die manier kwamen we uiteindelijk tot een design dat door het ganse team gedragen werd.

We hebben de lat hoog gelegd voor onszelf. Deze website vertegenwoordigt ons, dus het plaatje moest perfect kloppen.
Steven Deleus

Inhoud & ontwerp versterken elkaar

Binnen ons team hebben we naast webdesigners natuurlijk ook digitale experts die toegelegd zijn op digitale marketing, copywriting & user experience. In dit project kwamen al deze expertises samen, wat voor een interessante wisselwerking zorgde. Door inhoud en ontwerp hand in hand te laten gaan, kon iedereen met elkaar meedenken. 

Gelijklopend met de nieuwe website werd ook al nagedacht over onze andere digitale kanalen. We werkten bijvoorbeeld nieuwe templates uit voor onze nieuwsbrief en sociale media, we lieten nieuwe foto’s maken en ook de communicatie over de lancering werd op voorhand al volledig uitgewerkt.

Wat dit project zo boeiend maakte, was de totaalaanpak. Vanaf het begin werd er goed nagedacht hoe de inhoud, het ontwerp en de verschillende online kanalen elkaar konden versterken.
Steven Deleus

Een bijzonder krachtig CMS

Als CMS voor de website werd er gekozen voor Drupal 8, de nieuwste versie van het alom geprezen contentmanagementsysteem. Het voordeel van Drupal is dat je gebruik kan maken van dynamische inhoud. Dat wil zeggen dat inhoud op één centrale plek beheerd wordt, maar wel op verschillende plekken op de website getoond kan worden. 

Een ander voordeel van Drupal is dat het open-source software is. Daardoor is het makkelijk voor andere partijen om modules te ontwikkelen waarmee je je Drupal-installatie kan verrijken. SooperThemes ontwikkelde bijvoorbeeld een drag & drop page builder waar we handig gebruik van maakten voor onze nieuwe website. Het gaf ons de mogelijkheid om heel visueel te werken. We kregen ook de vrijheid om elke pagina precies vorm te geven zoals we wilden. 

Drupal 8 maakt het ook makkelijker voor webdesigners om gelijktijdig samen te werken aan een website en om bepaalde zaken op maat te ontwikkelen

De combinatie van Drupal 8 met de drag & drop builder is zeer interessant. Het levert ons een bijzonder krachtig CMS op met oneindig veel mogelijkheden.
Steven Deleus

“Dit is helemaal van ons”

We zijn heel blij dat in onze website onze vernieuwde identiteit volledig vervat zit. We stonden van A tot Z zelf in voor de creatie & uitwerking ervan. We zijn heel enthousiast over de nieuwe look”

Let's talk

Kom eens praten met Steven over je online aanpak en ontdek hoe jij digitaal kan scoren.