Een integrale aanpak
CertUp zocht een partner voor een volledige digitale makeover. Het initiële doel? Elke stap van het digitale traject - website, zoekmachineoptimalisatie en ad strategie - naar een hoger niveau tillen.
Hiervoor kwamen ze bij vector bross uit als partner, omdat digitale trends nu eenmaal snel veranderen. CertUp wil groeien in een competitieve markt en dan is externe expertise geen overbodige luxe. Bij vector bross hebben we de juiste know-how in huis, zowel op het vlak van web development als SEO & SEA.
Eén centrale website
Maar vooraleer met SEO en ads aan de slag te gaan, diende eerst de website aangepakt te worden.
De grootste uitdaging op dat vlak werd gevormd door het grote aanbod aan certificaten en audits dat verspreid was over verschillende websites. Naar gebruiksvriendelijkheid toe niet ideaal, omdat op die manier niet altijd duidelijk was voor het doelpubliek welk certificaat het meest geschikt is. Herleiden naar één overzichtelijke, centrale website was dus de boodschap.
Hogere gebruiksvriendelijkheid
Het samenbrengen van de verschillende audits binnen één en dezelfde site heeft voor de hand liggende voordelen. Zo helpt het niet alleen de branding van het merk CertUp vooruit in een concurrentiële markt. Ook de gebruiksvriendelijkheid is zichtbaar toegenomen, omdat de bezoeker niet meer hoeft te switchen tussen verschillende websites. En niet onbelangrijk: de belangrijkste zoektermen concurreren niet langer met elkaar, hetgeen een positieve impact heeft op hun ranking.
Aan de basis van de nieuwe websitestructuur lag trouwens een uitgebreide zoekwoordenanalyse, waar de inhoud van de afzonderlijke pagina’s dan op afgestemd werd. En uiteraard werd de website ook SEO-technisch correct opgebouwd via het SiteManager ‘content management’-systeem.