SEO
Kwam er tijdens het schrijfproces om de één of andere reden geen SEO-copywriting aan te pas, dan kunnen we altijd nog in een later stadium hierop inzetten om nog beter organisch te scoren. We doen een uitgebreide zoekanalyse en brengen in kaart waar het meest naar gezocht wordt in jouw branche en hoe jouw website scoort op de populairste zoekopdrachten. Maar er wordt ook gezocht naar long-tail zoekwoorden, zoektermen die uit meerdere zoekwoorden bestaan. Het zoekvolume ligt hier een stuk lager, maar deze termen hebben het voordeel dat ze beter converteren omdat de zoekintentie veel concreter is.
Na het onderzoek bepalen we samen met de klant op welke zoekwoorden we gaan focussen. Vervolgens doen we aanbevelingen die makkelijk geïmplementeerd kunnen worden door ons team van designers, ontwikkelaars en copywriters. Last but not least volgen we de rankings permanent op en sturen bij waar nodig.
Slim adverteren
Iedereen kan online adverteren. De kunst is om de juiste boodschappen te plaatsen op de juiste kanalen en richting de specifieke doelgroep die jij met jouw product of dienst voor ogen hebt. Mik je op naamsbekendheid of wil je een bepaalde behoefte opwekken bij jouw ideale klant, dan gaan we met je vooropgestelde budget aan de slag om via Facebook en Google Ads (Display, YouTube,...) de meeste zichtbaarheid te verkrijgen tegen de laagst mogelijke kost per conversie. Wil je potentiële klanten ook bereiken wanneer de koopintentie al aanwezig is, dan zijn Google Search ads een opportuniteit die je eigenlijk niet mag missen. Via een handig rapport word je iedere maand op de hoogte gehouden van het gespendeerde budget en de behaalde doelen.
E-mailmarketing
E-mail blijft een interessant kanaal om op in te zetten, om de eenvoudige reden dat het nog altijd één van de efficiëntste manieren is om aan digitale marketing te doen. Het leent zich uitstekend om je bestaande klanten te bereiken en dat tegen een zeer lage kost. Op voorwaarde uiteraard dat je het op de juiste manier inzet. Hou de inhoud dus relevant en interessant, ook al zijn je klanten logischerwijze vertrouwd met jouw producten en diensten. Ga met andere woorden voor een maximale segmentatie en personalisatie. Voor e-mailmarketing heb je bij vector bross de keuze tussen Mailchimp en MailerLite.