Gevonden worden in Google of andere zoekmachines is uiterst belangrijk om meer leads aan te trekken. Je kan het vergelijken met een markt. Sta je met je marktkraam op een ideale plek op de markt, zal je veel meer verkopen dan dat je ergens in een hoekje onzichtbaar je spullen verkoopt. Op internet geldt hetzelfde. Gevonden worden, is de sleutel tot succes. 

Als webdesign bedrijf hebben we een team van experten in dienst die jouw website optimaliseert om hoger en beter te scoren in Google. Dit noemen we Search Engine Optimization, of kortweg SEO.

Wil jij ook weten hoe jouw website geoptimaliseerd kan worden om beter te scoren in Google? Lees dan zeker verder.

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachineoptimalisatie. Kortweg houdt dit in dat we jouw website verbeteren om de bezoekers naar de website met relevante zoekwoorden vanuit de zoekmachines verhogen.

Deze optimalisaties kunnen we opdelen in 3 grote categorieën:

  • Technische SEO
  • On-page SEO
  • Off-page SEO

We leggen graag de verschillen hieronder even uit.

Technische SEO

Een website is meer dan het visuele dat de eindgebruiker ziet. Achterliggend zijn er heel veel factoren die bepalend zijn voor een goede werking van een website. Zoekmachines controleren je website op verschillende technische punten:

  • Om de crawlbaarheid te verhogen, moeten we een optimale websitestructuur opstellen, waarbij we ons houden aan de gevraagde kwaliteitsnormen.
  • Een trage website zorgt voor ergernissen bij de klant en kan ertoe leiden dat ze afhaken. Ook zoekmachines houden hier niet van en ranken je lager dan je concurrenten. Zorg dus voor een optimale laadtijd.
  • Veiligheid is erg belangrijk. SSL-certificaten zorgen voor een versleutelde gegevensoverdracht tussen jouw website en de eindgebruiker.
  • En daar stopt het niet want we kunnen hier nog een hele lijst aan technische SEO-optimalisaties oplijsten. Dit gaat ons echter te ver leiden. Ga met ons in zee om jouw website een SEO-boost te geven!

On-page SEO

Zoals de titel van deze paragraaf al doet vermoeden, gaat on-page SEO over de optimalisaties die je aan de webpagina's zelf kan doen. Dit zijn meestal zichtbare wijzigingen zoals een vlot geschreven tekst met voldoende en correcte zoekwoorden zodat de pagina relevant en interessant is voor de bezoeker. En ook zo bevonden wordt door de zoekmachines.

Bij vector bross bieden we SEO-copywriting aan als dienst om jouw teksten en pagina's zo optimaal mogelijk te voorzien van de passende zoekwoorden.

Off-page SEO

Off-page SEO is ervoor zorgen dat de autoriteit van jouw website verhoogd wordt van buitenaf. Naar een kwalitatieve, interessante website worden vaker links gelegd vanuit andere websites. Je kan dit zien als "positieve stemmen" van anderen voor jouw site. Erg belangrijk is dat de websites die naar jou linken relevant zijn en zelf reeds een goede autoriteit hebben. 

Er spelen nog heel wat andere factoren een sterke rol bij "link building" die je website kunnen maken of kraken. Om de juiste keuzes te maken, is het raadzaam een echte expert onder de arm te nemen. Bij vector bross kunnen we je uiteraard op weg helpen om zo'n strategie op te zetten. 

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO en SEO zijn beiden technieken om bovenaan in Google of andere zoekmachine zoals Bing, Ecosia of DuckDuckGo terecht te komen. De termen lijken erg op elkaar, maar toch is er een zeer groot verschil.

SEA staat voor Search Engine Advertising, wat wil zeggen dat je dus adverteert om bovenaan te staan in de zoekmachines. Hieraan is steeds een kost verbonden. Aangezien Google het meest gebruikt wordt, wordt Google Ads (voorheen Adwords) het vaakst gebruikt.

Kort samengevat:

  • SEO heeft betrekking op het optimaliseren van je website om hoog te scoren in de organische zoekresultaten.
  • SEA zijn betalende advertenties die bovenaan verschijnen in de zoekresultaten.
     

Jouw website hoger laten ranken in Google?

Bij vector bross kunnen we je helpen om te stijgen in de zoekresultaten van Google en zo meer leads en klanten te genereren!