Beter meten en weten wat er op je site gebeurt? Kies voor Google Tag Manager.

Het grote voordeel van Tag Manager is dat de implementatie van codes efficiënter, sneller, overzichtelijker en eenvoudiger verloopt dan wanneer je de tool niet zou gebruiken:
Google Tag Manager is in de eerste plaats een vernuftig verbindingsstuk tussen je website en Google Analytics.
Dat gaat namelijk als volgt:
Bekijken we het door jouw bril dan betekent dit het volgende:
Maar er is meer. Google Tag Manager verbindt ook op de meest efficiënte manier je online advertenties met je website.
Heb je Google Tag Manager geïnstalleerd, dan kan je namelijk met enkele kliks de codes van je online campagne (Google Ads / Facebook Pixel) toevoegen op je site.
Het opvolgen van het effect van je online advertenties op je (potentiële) klanten was nog nooit zo eenvoudig.
Waarom heb je deze tools nu precies nodig? Omdat je dan een schat van informatie krijgt!
Denk bijvoorbeeld aan:
Maar ook:
Deze laatste interacties heten in Google Analytics ‘gebeurtenissen’ en konden vroeger enkel gemeten worden als een ontwikkelaar de juiste codes in jouw site geïnjecteerd had. Google Tag Manager zorgt er nu voor dat je ook als leek deze gebeurtenissen kan instellen en analyseren.