Wie regelmatig een bedrijf opzoekt op Google heeft het waarschijnlijk al vaker gezien: de quotering in sterren in het Google bedrijfsprofiel die een indicatie geeft van de kwaliteit en betrouwbaarheid van een onderneming. Dit zijn reviews van klanten en gebruikers die Google vervolgens heeft omgezet in een gemiddelde totaalscore. Op die score en de feedback erachter kunnen consumenten zich vervolgens baseren om berekende aankoopbeslissingen te maken.
Hoe ga je om met slechte reviews?
Veel bedrijven zullen instinctief slechte reviews proberen verwijderen. Zeker als de misnoegde klant in detail beschrijft waarom hij niet tevreden is, kan dat als een deuk in het imago van je bedrijf aanvoelen.
Toch pak je zoiets best anders aan. Antwoord beleefd en tactvol op de opmerkingen van de reviewer en vraag eventueel naar meer duiding. Neem deze feedback ook ter harte, soms is dat een uitstekende manier om je service naar de toekomst te verbeteren. In het slechtste geval draagt de recensie helemaal niets bij. Maar geen zorgen, want consumenten laten zich sowieso niet beïnvloeden door een zeldzame negatieve review. Zeker niet als die op de juiste manier gecounterd wordt.