Hoe bepaal je een effectief marketingbudget?

De omvang van je marketingbudget hangt sterk af van de fase waarin je bedrijf zich bevindt:
Een effectief marketingbudget bestaat uit drie belangrijke pijlers, pijlers die ervoor zorgen dat alle klanten en potentiële leads in je marketingfunnel bediend worden:
De keuze tussen traditionele en digitale marketing hangt af van je doelgroep, bedrijfsdoelen en het budget dat je ter beschikking hebt. Het spreekt voor zich dat beide vormen ook aanvullend kunnen werken, zodat je zowel off- als online zichtbaar bent voor potentiële klanten!
Hoe je je marketingbudget uiteindelijk inzet, is altijd een moeilijke evenwichtsoefening en hangt van verschillende factoren af.
Bij vector bross helpen we je graag op weg, door strategisch advies te verlenen gebaseerd op data-gedreven inzichten. Zo krijg je een iets duidelijker beeld van hoe je je middelen gericht kan inzetten en hoe je de marketinginspanningen maximaliseert om sneller je bedrijfsdoelen te behalen.
Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in met Steven!