UTM tags: jouw digitale campagnes altijd meetbaar

Zou jij het ook handig vinden om perfect te weten via welke campagne een bezoeker op jouw website terecht kwam? Wel, dan heb ik goed nieuws voor je! Dankzij het gebruik van UTM tags kan je dit perfect instellen.
Klinkt ingewikkeld? Dat is het helemaal niet. Er bestaat immers een handige tool die bijna al het werk voor jou doet. In wat volgt, leg ik je stap voor stap uit wat je precies moet doen.
Je vindt de tool via deze link.
Voorbeeld: Voor Vector BROSS willen we onze blog in de kijker zetten op Facebook
Het enige wat je nu nog hoeft te doen, is de link kopiëren die je onderaan ziet. Dit doe je door te klikken op ‘Copy URL’. Nu ben je klaar om de link te plaatsen waar je wil.
Maak nu voor elke campagne en voor elk kanaal een bijpassende link aan. Vervang dan al je links door de links met de juiste UTM parameters.
Om de resultaten te analyseren, ga je in Google Analytics naar Acquisitie > Campagnes > Alle campagnes. Daar kan je filteren op campagne, bron, medium en overige parameters.
In het onderstaande voorbeeld kan je zien dat de campagne ‘Data Share Promo’ 261 bezoekers heeft opgeleverd. Als je op de titel van de campagne klikt, kan je zien via welke bron of welk medium deze bezoekers kwamen.