Elk bedrijf beschikt tegenwoordig wel over een blog. Toch zien we vaak dat deze sectie niet optimaal benut wordt, vaak uit tijdsgebrek. Daarom zetten we graag nog eens de belangrijkste voordelen op een rijtje en geven we enkele tips & tricks mee. Alles om ervoor te zorgen dat het terug hoger op ieders agenda komt te staan. Inclusief de onze :-)
Hoe bloggen: enkele tips & tricks
Bloggen is een kunst die je al doende leert. Als afsluiter geven we graag nog enkele do’s en don’ts mee, waarvan de meeste al in de voordelen hierboven verwerkt zaten:
- Houd het specifiek. Ga altijd voor een topic of thema dat op de één of andere manier gelinkt kan worden aan je producten of diensten. Werken met lijstjes helpt, zoals ‘De 10 beste manieren om…’.
- Houd het actueel. Het spreekt voor zich dat het ‘not done’ is om gedateerde of voorbijgestreefde inhoud in je blog te vermelden. Maar een blog blijft ook niet eeuwig relevant, dus hou ook deze info up-to-date.
- Dupliceer of herwerk geen content van elders op je site. Elke webpagina heeft een eigen bestaansreden met een eigen set sleutelwoorden. Als meerdere pagina’s met elkaar gaan concurreren voor websiteverkeer, dan spreken we van ‘content cannibalisation’.
- Selecteer altijd een set van zoekwoorden die je in je blog gaat gebruiken. Deze verschillen van de target keywords die in je hoofdpagina’s verwerkt zitten en bevatten meer long tail varianten.
- Wie succesvol wil bloggen, doet dat best met een bepaalde regelmaat zodat de zoekmachines op tijd en stond nieuwe content op je site kunnen ontdekken. Eén keer per maand is een goede indicatie.