Je website hoog doen scoren in de zoekresultaten van Google? Da’s een koud kunstje met SEO en SEA: Search Engine Optimisation en Search Engine Advertising. Veel dure keywords met één gezamenlijke missie: potentiële klanten de weg wijzen naar je aanbod. Laat je je SEO en SEA samen onder de loep nemen? Strak plan! Want zo krijg je – bij ons weten geen SOA – maar een efficiënte marketingstrategie met alleen maar voordelen.

Het zal je maar gebeuren. Je hebt geïnvesteerd in een pracht van een website, maar de bezoekers blijven uit. SEO en SEA to the rescue. Klop je hiervoor aan bij vector bross? Dan vertrouwen we je toe aan SEO-deskundige Dries en SEA-specialist Stijn. Dat zij het liefst de krachten bundelen om jouw zoekmachine-strategie op poten te zetten? Daar hebben ze zo hun redenen voor …

SEO en SEA ondersteunen elkaar

Met SEO bouw je aan duurzame, organische zichtbaarheid op lange termijn. SEA biedt snelle zichtbaarheid en resultaten. Da’s niet alleen handig bij tijdelijke acties en productlanceringen, maar ook als je website nog niet hoog genoeg rankt voor bepaalde zoekwoorden of in markten met veel onderlinge concurrentie.. Combineer je SEO met SEA? Dan kies je dus voor een aanpak op korte én lange termijn. 

Combineer je SEO met SEA? Dan kies je voor een aanpak op korte én op lange termijn.

SEO en SEA versterken elkaar

Google houdt van gebruiksvriendelijke websites. En SEA leidt meer verkeer naar die sites. Als de bezoekers dan ook nog eens lang blijven hangen, doorklikken en veel interactie tonen,  dan verbetert dit opnieuw je SEO-rankings. 

Daarnaast vereist een SEA-campagne ook geoptimaliseerde landingspagina’s om succesvol te zijn. Denk: snelle laadtijden, relevante content en duidelijke call-to-actions. Kortom: SEO en SEA kan je simpelweg niet los van elkaar beschouwen. 

 

Stijn Deleus en Dries Vanvlasselaer
Stijn Deleus en Dries Vanvlasselaer

Je bereikt klanten in elke fase van het aankoopproces

Door SEO en SEA slim te combineren, laat je je merk, product of aanbod opvallen in elke fase van de customer journey: de reis die een klant doorloopt van de kennismaking tot het moment dat hij een trouwe klant is. Zo wordt je aanbod zichtbaar op verschillende momenten. Resultaat? Alle wegen leiden naar jouw site!

Door SEO en SEA slim te combineren, laat je je merk, product of aanbod opvallen in elke fase van de customer journey.

Meer inzicht en meer data

De data uit SEO- en SEA-campagnes bieden waardevolle inzichten voor optimalisatie. Zo toont je SEA-campagne welke zoekwoorden en afgeleide termen het meeste verkeer naar je site leiden en welke advertenties goed werken. Inzichten die ook je SEO versterken en die vervolgens meteen op de website toegepast kunnen worden.

Andersom helpt SEO bij het opmaken van goede SEA-ads. Door deze wisselwerking van data en inzichten, blijf je je strategie, maar ook je SEO-keywords én je Google ads verder optimaliseren.

See think do care model

SEO verbetert organische, onbetaalde zoekresultaten, terwijl SEA betaalde ads gebruikt. Dé perfecte tandem om te scoren in elke fase van de customer journey!. 

Jouw customer journey analyseren met dit model van Google? Stijn schreef er een blog over 


“Als je SEO en SEA samen aanpakt, scoor je twee vliegen in één klap. Wil je tijd én kosten besparen? En ervoor zorgen dat deze twee marketingstrategieën mekaar versterken? Dan doe je er goed aan om SEO en SEA niet los van elkaar te zien en dit aan één en dezelfde digitale partner toe te vertrouwen die ook de website in handen heeft”, aldus Dries Vanvlasselaer, SEO-expert van vector bross. 

Benieuwd naar het SEO en SEA-potentieel van jouw bedrijf?