Noden detecteren
Idealogy nam de taak op zich om de klant te omkaderen. Een website is immers geen brochure of affiche maar een diepgewortelde en onzichtbare wens om dingen te veranderen. Verschillende workshops dienden om de noden te detecteren bij de klant, zijn eigen werkproces te bevragen en een inventaris te maken van de beschikbare informatie. De klant werd geleerd om dit alles te bekijken vanuit het standpunt van de externe gebruiker en de website niet zozeer te zien als een bibliotheek om bestaande processen te rechtvaardigen en informatie te etaleren.
Essentiële tools
Vanuit de blauwdruk van de website werden sprints bepaald met tastbare doelen. Idealogy begeleidde bij monde van Project Manager Nada Nebbou dit proces en bij vector bross zorgden we voor de essentiële tools. Zoals bijvoorbeeld een 'contentindex' om de informatie te herschrijven, juist op te bouwen en door te geven. Daarnaast werd gezorgd voor een betrouwbare planning en een glashelder budget. Mirko zorgde voor de juiste creatieve briefing om de fotoshoot vlekkeloos te laten verlopen. Dries en Stijn brachten IT-oplossingen aan die helder aan de klant werden voorgesteld. Ze zorgden te allen tijde voor alternatieven, zodat de klant altijd de keuze had om die oplossing te kiezen die op termijn het beste resultaat zou opleveren. Ideaal om elke vorm van stress te kunnen vermijden, zelfs bij de iets meer complexe issues.