Klant
Wat we deden
UX/UI design
Webontwikkeling

De Hoorn is sinds jaar en dag gekend als bruisende social work hub en tevens ‘place to be’ voor een rustige receptie of een knallend event. Maar tegenwoordig vloeien het sociale, werk én leven naadloos in elkaar over. De komst van negen topnotch lofts vormde de aanleiding voor een totale make-over van de site.

De Hoorn

Waaier van mogelijkheden

Op zoek naar een eigen kantoor of eerder geïnteresseerd in een flexibele werkplek? Met zijn verschillende formules is er voor elk wat wils in De Hoorn. Maar dat is nog maar het topje van de ijsberg, want je vindt er ook hippe meeting rooms van 5 tot 150 personen. Staat je hoofd eerder naar genieten, dan kan je er ook terecht voor feestjes en events klein of groot. Of om een snelle hap te eten of een frisse Stella te drinken in de bar van De Hoorn, om van het culinaire restaurant nog te zwijgen. Maar sinds enige tijd kan je dus ook logeren in één van de nieuwe lofts in het ‘private housing’-gedeelte.

De kracht van samenwerken

Om door het bos de bomen nog te kunnen zien en iedere doelgroep goed te kunnen bedienen, is een overzichtelijke website een must-have. Om daartoe te komen, sloegen we met verschillende partners de handen in mekaar. Vermits Uncompressed de branding van De Hoorn verzorgd had, vonden we het bijna vanzelfsprekend dat wij ons bij Vector Bross vooral gingen concentreren op het UX design oftewel het maken van de structuur en de wireframes van de verschillende webpagina’s. Tijdens twee workshops konden de verschillende stakeholders aangeven wat ze belangrijk vonden. Op basis van hun input ontwikkelden we de wireframes, visuele schema’s die door Uncompressed dan werden voorzien van de typische grafische stijl van De Hoorn. Voor de copy van de website deden we een beroep op Billycom, één van onze vaste partners als het om copywriting gaat.

Conversie is king

Het resultaat van die samenwerking is een site die niet alleen visueel en qua tekst helemaal op punt staat, maar die binnen de verschillende thema’s ook maximale mogelijkheden biedt om te converteren. Alle kantoorruimtes, meeting rooms en feestlocaties kunnen heel overzichtelijk met elkaar vergeleken worden via veelzeggende sfeerfoto’s en een opsomming van de belangrijkste features. Meer nog, de workspaces en meeting rooms kunnen ook meteen geboekt worden via een koppeling met Zapfloor. En dat is nog niet alles, want naast het online raadplegen van de menukaart (mét vermelding van allergenen) kan er via Resengo ook rechtstreeks een tafeltje gereserveerd worden in het restaurant. En om de conversies helemaal op de spits te drijven, werd zelfs een makkelijke overzichtspagina gebouwd waar je alles heel snel kan vastleggen. Ideaal voor diegenen die weten wat ze willen en geen extra info meer nodig hebben.

Conclusie

Bij De Hoorn hebben we gezien wat de kracht kan zijn om met verschillende partners samen te werken. Het resultaat is een website die de sfeer van het gebouw en zijn verschillende ruimtes perfect weergeeft. En vooral, eentje die doet wat hij moet doen en waar ruimtes dus snel en efficiënt geboekt kunnen worden. 

Geïnteresseerd in wat De Hoorn voor jou kan betekenen? Aarzel niet om hen een bezoekje te brengen!

Andere cases