Klant
Wat we deden
UX/UI design
Webontwikkeling

Om internationaal verder te groeien, waren ze bij De Sutter Naturally op zoek naar een ‘future proof’ webpartner die hen daarin op online vlak kon begeleiden. Een uitgekiende structuur met aparte websites voor focusmarkten als Nederland, Frankrijk en Duitsland bleek de sleutel tot succes.

De Sutter Naturally homepagina

Landenwebsites

De focus op het buitenland is zeker niet nieuw voor een Europese speler als De Sutter Naturally. Maar in het verleden werd er hoofdzakelijk via lokale partners gewerkt om paardenomheiningen, weidepoorten en schuilstallen aan de man te brengen. Die internationale verkoop willen ze nu meer en meer in eigen handen nemen en dan is het een enorme troef om lokaal goed verankerd te zijn.

Eén van de makkelijkste manieren om online dat vertrouwen aan te scherpen én meteen ook beter te scoren, is om aparte domeinen en websites per land aan te maken. Een dergelijke opzet heeft als bijkomend voordeel dat bepaalde taalgevoeligheden ook makkelijk in de teksten zelf verwerkt kunnen worden. Dat een bepaald vakjargon soms anders uitgesproken wordt, bleek trouwens uit het zoekwoordenonderzoek.

Meer beleving

Een ander belangrijk doel was om meer beleving op de nieuwe website(s) te krijgen. Naast een herwerkt design werd daarom de mogelijkheid aangereikt om blogs en andere content zoals referenties in de sites te verwerken, iets wat hiervoor simpelweg niet mogelijk was. Binnen de marketingafdeling van De Sutter Naturally werd er vanaf dat moment veel meer ingezet op het schrijven van interessante artikels en het verzorgen van hun social media, met resultaat!

Conclusie

Bij De Sutter Naturally waren ze in de eerste plaats zeer te spreken van onze aanpak. Geen gegoochel met ingewikkelde termen, maar een duidelijke communicatie én overeenkomstige offerte. Verder werd de afgesproken deadline gerespecteerd en waren de puntjes op de i aanwezig.

Drupal 8 bleek voor hen ook het ideale platform om de websites en hun verschillende taalversies in op te maken, met dank aan de hoge gebruiksvriendelijkheid.

Maar het belangrijkste zijn uiteraard de cijfers en met meer dan een verdubbeling van het websiteverkeer in de laatste vijf maanden zijn ze duidelijk op de goede weg.

Andere cases